Dodging w Unreal Tournament jest odpowiednikiem Bunnyjumpingu w QW i Strafejumpingu w Q2/Q3/CS. Używając tej techniki doświadczeni gracze mogą poruszać się znacznie szybciej niż normalnie chodząc. Prędkość dodge'a to 600uu/s, co jest 1.5 raza szybsze niż zwykły bieg.
Coś co powinieneś wiedzieć to to, że częstotliwość składowej pionowej do twojego dodge'a jest niezmieniona, a wiec najszybszą metoda nie jest poruszanie sie w przód/tyl, ale bokiem robiac dodge. To oznacza, że jeśli idziesz do przodu, zrób zwrot 56 stopni w lewo i dodege'uj w prawo tak szybko jak to możliwe.
"dodge"
Po skoku odwracasz się dopóki nie możesz znowu dodgować. W ten sposób teoretycznie możesz zbudować 721uu/s w przeciwnieństwie do normalnego dodgu 600 uu/s i 400 uu/s, biegnąc.
Nagrałem demo by pokazać o co mi chodzi.
Powinieneś nauczyć się wykorzystywać różnice wysokości. Gdy jesteś w powietrzu nie oddziałuje na ciebie tarcie dzięki czemu prędkość twojego dodge'a nie zmniejsza się.
W przeciwieństwie do Bunnyjumpingu/Strafejumpingu dodging może być także bardzo użyteczny w walkach. Dziękni niemu możesz łatwo unikać pocisków takich jak rakiety czy kulki z schocka. Możesz także zdenerwować przeciwnika, gdyż gdy wykonujesz dodge traci on celność z broni punktowych. Dodging może jednak przkształcić się korzyść ujemną, kiedy zacząłeś już dodgować nie ma sposobu, aby zatrzymać się w powietrzu, więc jestes bardzo łatwy do przewidzenia.
Poza tym możesz wykonywać skoki które S.A. niemozliwe do wykonania przy użyciu normalnego przycisku skoku, gdy dodgujesz twój skok jest daleki ale nie wysoki.
|